fredag, augusti 08, 2014

Dämpad färgskala

Någonting har hänt med mina färgval. Eller vad säger ni om det här?
Beige nyanser och ja ni ser alldeles rätt. De här nystanen ska bli till en väst riktigt åt mig själv. Måste bara hitta mönstret i det totala kaoset i mitt blivande hobbyrum först. Nystanen fick jag av min mamma som födelsedagspresent då vi efter midsommaren var iväg till Novitas fabriksbutik i Koria.

Men lugn bara lugn...
... allting är inte beige, grått osv. Jag fick också nästan två kilo Hankogarn (nystanet i mitten), som i vinter ska förvandlas till en tjock och skön pläd. Mamma valde färgen åt mig. Finns inte några granna färger i den garnkvaliteten. Beror på att det är återvunnen bomull.
Och den här gången vet jag faktiskt var mönstret finns. Lite ordning i det totala kaoset. Om ingen flyttar på nånting vill säga. Men om far i huset råddar ännu mera, så...


Kaisla i förgrunden ska bli till en tröja med huva åt mig, så det finns ett och annat nystan till i samma färg. Också det mönstret är på villovägar, ja hela Novita-tidningen är borta. Säkert undansatt på ett säkert ställe.


Och Polkka nystanet längst borta ska förstås bli sockor, nångång... Bra med framtidsplaner, inte sant?
Ett stort tack till min snälla mamma som vet precis vad en galen dotter önskar sig.


Inga kommentarer: