torsdag, november 27, 2014

Mera garn

- Hon har köpt garn, utropade nästyngsta sonen skadeglatt och riktade sitt anklagande pekfinger mot mej i tisdags.
Far i huset gick genast igång på alla cylindrar. Och jag försökte hjälplöst stamma fram "nå men och...". Men ingen hörde på mej längre.


Men alltså på riktigt: Jag hade ju mitt presentkort och i tisdags tyckte jag att det var dags och steg in i garnaffären i stan. Jag hade nästyngsta sonen med mig som förkläde så jag inte skulle förköpa mig.

Det hela avlöpte snabbt och lugnt och det gick ju riktigt bra, två nystan på 25 gram = 50 gram. Det är ju inte mycket garn det inte. Men vilka nystan, silke-mohair-blandning, så mjuk och skön. Tog ännu Klippans lingarn för att få det hela att gå jämnt ut.
Jag ska sticka en sjal av garnet, en lingonbladssjal. Hittade mönstret i en estnisk stickbok på stickcaféet i tisdags. Kanterna plockar jag från ett annat mönster. Spännande, men vågar inte börja på projektet förrän på nästa års sida, eller kanske ändå på jullovet. Ååååh, vad det kliar i fingrarna.


Tusen tack än en gång för den fina presenten!


Inga kommentarer: