söndag, juli 17, 2016

Igår...

... var jag iväg till grannkommunen, närmare bestämt till Hindersby.
Där var det riktigt livligt och trevligt. 

Loppisborden dignade av saker. Till all tur hade jag inte så mycket kontanter med mej. Och till all tur fanns det inte heller garn där! :) Men här i förgrunden ser ni brödpåsar.

Och förstås måste jag ha det nygräddade havrebrödet. Så gott. Det här brödet tog slut redan igår.

Jag köpte också pumpernicklar. Mums! De påsarna tog hastigt slut för de var efterfrågade.

I granngården köpte jag bland annat kanelsnurror och bondost (hemost).


Där gick det också att beundra Peugeot miniatyrmodeller.

Innan jag körde hem hann jag ännu komplettera vår 36-åriga bröllopsservis med de här två kaffekopparna. Nu borde jag ännu hitta några tekoppar. Behöver jag tallrikar också? Men de är dyra och svåra att få tag på, så jag tror att jag nöjer mej med kaffeservisen.





Inga kommentarer: