söndag, mars 08, 2015

För mycket

Om ni nu trodde att jag skulle skriva att jag har för mycket garn, så glöm det. En kvinna kan aldrig få för mycket garn. Så det så!
Däremot kan det bli för mycket inspiration. Och det är just ett sånt skede som jag är inne i nu. Igår då jag kom hem från min lilla garnlösa utfärd till grannstaden låg det en tidning på köksbordet och väntade, Suuri Käsityö nr 3/2015.
Jag tänkte inte alls bläddra i den för jag ska INTE börja på något nytt projekt. 

Inte titta på de här modellerna...Nej, jag ska hålla mig till mina pågående projekt samt få undan lite UFO:n. 

Men hur det nu var så tog jag på kvällen tag i tidningen istället för i stickningen och... ja, nu blir det ju besvärligt... Jag borde ju nog lära mig dominostickning, inte sant?

Kontstickning kan jag redan, men jag borde kanske återuppliva den kunskapen. Och tröjan till vänster är ju läcker.
Och virka skulle ju inte alls vara tokigt. Den där stora väskan ser verkligen fin ut.

Men tänk om det är en sådan här lite mindre och festligare väska jag behöver?

Och apropå virka ännu, här är en virkad babyfilt i en för mig okänd teknik. Det finns en instruktionssida i tidningen med riktigt bra foton på hur det hela går till.
Tur att det finns lite enklare grejer att pyssla med. Här en riktigt fin idé för årets påskägg.

Den här mattan står dock högst upp på listan över saker jag vill göra nu. Har dock inte det där garnet...

Den här tidningen blev liksom bara för mycket. Hinner ju inte...

Hoppas att ni har haft en riktigt fin kvinnodag idag. Önskar er en riktigt skön söndagskväll.








Inga kommentarer: