måndag, juli 27, 2015

Birgit i repris

För att ni nu inte skall tro att jag enbart köper garn måste jag ju berätta att förra veckans tisdag stickade jag en liten disktrasa. Igen kan ni kanske tycka. Men det var på tiden för det fanns endast en kvar i lådan med färdiga alster. Trasorna har gått åt som smör på heta stenar. Så nu blev det liksom att sticka lite mera och så blev jag av med ett nystan garn. Tänk om jag blir utan? :)

Garn: puuvilla-bambu från Novita
Åtgång: 28 g
Stickor: Nr 3½
Strategiska måtten: 17 * 28 cm 
 
Det här är samma turkosa garn som jag tidigare använde i Signe-trasanBirgit-mönstret har jag också stickat förut och det är riktigt trevligt i all sin enkelhet.
Det här är en gåva, så jag måste kanske sticka några trasor till av bara farten. Medan kan jag ju lite fundera på höstens projekt. Ska jag starta något nytt eller ta itu med UFO:na? 

Inga kommentarer: