lördag, juli 11, 2015

Liten kvällssmörgås

- Jaha, sa mamma igår kväll då jag drog fram min smarttelefon efter att ha placerat ut min lilla kvällssmörgås på hennes matbord. Hon anade att hennes framfart i köket skulle dokumenteras. Men hon protesterade inte så nu serverar jag också er den goda smörgåsen. Varsågoda.


Det var ett litet under att jag ens hann foto den för så goda är ålandsgurkorna som mamma lagade igår. Ni må alltså förlåta mej min skakiga bild, men jag var snål och hade lite bråttom. Enligt mamma ska gurkorna nu stå i två veckors tid. Må det? Jag misstänker att de är slut innan de där två veckorna är till ända.
Tur att mamma fick dill i onsdags och gurkor i torsdags, ja och så vichyvatten, ättika och senapsfrön! Simsalabimsala så hade hon förvandlat fem kilo gurkor till en oemotståndlig delikatess.

Inga kommentarer: