fredag, juli 10, 2015

Virkade blommor

Och jag bara fortsatte att virka för att det är så roligt. Sen får far i huset klaga så mycket han vill.
Igår fick jag de här vita blommorna färdiga. Den lila virkade jag redan i juni. Jag var ivrig att se hur det där garnet jag handlade i Kotka i maj skulle bete sig. Och det var riktigt trevligt att virka i. Nu ska jag bara fundera ut vilka klädesplagg som ska få ett upplyft med dessa blommor. Hmmm... tänk om plaggen istället blir förstörda?

Modell: Blommorna är mönster från ett halsband, modell 7, som finns i tidningen Moda 5-6/2014, gillar de här som blir tredimensionella Garn: Erica (de vita blommorna) och Cheope från Adrialfil Åtgång: 21 g Virknål: Nr 3 (de vita blommorna) och 3,25 (den lila blomman)


Och det var ju det jag sa, bomullsgarn behövs alltid. Vilken tur att jag fyndade på loppis i lördags.

Och ser ni, nu har jag en tom projektkasse. Vad ska jag nu fylla den med?

Inga kommentarer: