måndag, juni 05, 2017

Kulturmåndag

Snart är det mitt i natten, alldeles för sent för mej. Jag halvsover nästan redan, men... 
Hela sena eftermiddagen och kvällen har jag jobbat på med tidningstexter, så... 
Och samma jobb fortsätter i morgon.

Det regnar utanför fönstret, så jag har lyssnat till Ted Gärdestads vackra sång Ett stilla regn. Perfekt musik den här tiden på kvällen.

Idag har jag alltså varit på språng hela dagen. Började med att besöka två dagsläger för barn i lågstadieålder. När jag var liten och deltog i läger så var det tält och övernattning, som gällde. Nuförtiden är det annorlunda, men det verkar vara lika roligt ändå.

Från lägren tog jag mej till Stallvinden i Strömfors Bruk och tog en förhandstitt på utställningarna där. De öppnar i morgon. Sju olika kvinnliga konstnärer med helt olika stil och olika verk. Intressant. Senaste utställning jag såg på var i maj i Runda Munken, så visst är jag kulturell, eller hur? En riktigt kulturtant. Nu saknas endast den blommiga hatten! :)

Tuuli Vuorinen-Oras har fotat en dörr och sedan målat ovanpå. Nere på golvet ligger Outi Heinonens Vedic Art.

Harens bön har Päivi Meriläinen från Jyväskylä skapat.

Och den här tavlan har målats av liljendalkonstnären Anja Mustonen.

Hur ofta brukar ni förresten gå på konstutställningar?

 #blogg100_2017_98

Inga kommentarer: