tisdag, juni 06, 2017

Det vackra i det lilla

Idag har jag varit iväg till min forna hemkommun. Då var den  allra minst här i det dåvarande landskapet. Jag var alltid lika stolt över min hemkommun och talade så varmt om den att de som inte kände mej trodde att jag fortfarande bodde kvar där. Tyvärr är inte landskapet längre det lilla och min forna hemkommun är endast en stadsdel.

Men vissa saker består tack och lov, så fortfarande hälsar alla på dej när du kommer körande med bilen och så blir du ofta bjuden på nånting. Det finns liksom alltid plats för en till. Så jag fick njuta av rabarberkompott, vaniljglass och kexsmulor idag. Mums och ett stort TACK!

Det vackra ligger utan tvekan i det lilla. Stora enheter är av ondo, så är det bara. Synd att inte alla inser det. Nuförtiden ska det vara stora daghem, stora skolor, stora sjukhus osv. All trivsel är borta och ibland verkar det som om hela livet enbart handlar om pengar och vinst.

Själv gläder jag mej åt det lilla.
Se så fin vår röda tulpan är! Den blommar fortfarande.

Och det vackra ligger i det lilla!

 #blogg100_2017_99

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina foton! Tulpanen, som ett ansikte eller ett mystiskt djur inne i tulpanen.

Inge sa...

Tack! Det är en helt fantastisk tulpan, som ännu står sig. Önskar att jag skulle komma ihåg vad just den löken heter, men...