onsdag, september 13, 2017

Fantastisk

Med risk för att detta kan tolkas, som skryt, så måste jag bara få berätta det här: Igår på en av dagens två halvtimmes långa matraster, som jag hann hålla då jag jobbade mellan klockan 9.30 - 19, så kom en kursdeltagare in i datasalen med en blomma:

- Du är en fantastisk lärare, sade kursisten, som deltar i måndagskvällens kurs. Jag blev alldeles stum av förvåning. Jag fick dessutom två Läkerolaskar och de kan ju vara bra att ha ifall man tappar rösten mitt på lektionen.

Det var allt tur att jag redan satt ner, för aldrig att jag har fått blomma så här tidigt på terminen. Efter första kurskvällen! Härligt när människor uppskattar ens ansträngningar och dessutom gör sig besväret att berätta om det. Tack för det! Jag är som sagt privilegierad med världens bästa jobb, som ger mej möjlighet att träffa trevliga människor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAG! vill också bli din elev! Så fint med blomman och vad fint foto med blomman mellan datasladdarna - jag som inte alls gillar sladdar här o där här hemma, men så är det ju och
Stilleben "Blomma mellan sladdar" ser mycket bra ut. Inte alls sladdigt.

Inge sa...

Välkommen på kurs bara! Blomman pryder verkligen datasalen.