fredag, oktober 26, 2018

Top This!

Fredag kväll och jag har redan känslan av söndagsblues. Hur kan det komma sig?
Jag får inget vettig gjort, virkar några varv, men det verkar så meningslöst. Får för mej att jag ska börja virka på en korg istället, men tappar inspirationen lika fort. Kan det här bero på att vi skålade för en kollega på jobbet idag? Men ett glas bubbel borde inte ha sådan effekt, eller hur? Tvärtom, jag borde ju vara hur uppåt som helst.

Jag borde också vara flitig, men det lockar inte att göra vare sig det ena eller det andra. Tur att jag nästa vecka har hela två sovmorgnar och en hel ledig dag. Jag kan skjuta upp det mesta till dess...
... eller kanske jag kan lägga i en högre växel imorgon?

Idag fick lilla M äntligen sin Top This! mössa! Morfar i huset överlämnade den medan jag jobbade. Den har redan varit färdig en tid och bara väntat på henne.

Jag vet inte om ni minns det där nystanet som jag köpte i juni i år?

Modell: Från garnbanderollen
Garn: Top This! från DMC
Åtgång: 78 g
Stickor: Nr 5½
Mössan passade och lilla M visste precis att den skall sitta på huvudet. Nog för att hon var superintresserad av Puppe kaninen där på toppen. Morfar i huset fnös då jag sade att visst kan hon få ta bort kaninen och leka med den. Men det tyckte inte han. Ska det vara en Puppe kanin på toppen, så ska det.

Minstingen har varit här en kort stund ikväll. Det var dags för däcksbyte. Han vill inte halka omkring med sommardäck. Vi hann knappt säga hej innan han försvann. Det är snabba ryck här!

Inga kommentarer: