lördag, juli 04, 2020

Konstigt nog

Igår, vet ni, tog jag fram en maskin, placerade den på matbordet och satte igång. Konstigt nog så klarade jag det någorlunda.

Jag kom ihåg att sicksacka runt alla kanter innan jag sydde ihop med rak söm och att det ska vara räta mot räta. Att hålet jag skulle fylla genom blev för litet var ju lätt att fixa, lite sprättande och så var saken biff. Jag är ju inte någon sömmerska precis, så verkligt glad att jag klarade av den här lilla grejen.

Som ni ser är detta återanvändning, för jag har använt ett gammalt sofföverdrag som tyg. Tack till H för att hon sparat och släpat hit överdraget och tack också för inspiration!

Själva maskinen är också en form av återanvändning. Dubbelmorfar fick den i vintras för att den var sönder. Han fixade den genast och så har den varit i användning sedan dess, mest av honom faktiskt. Jag tror ju att jag inte kan och att det är så besvärligt och svårt och...

Önskar er alla en skön lördagskväll!

Inga kommentarer: