fredag, juli 17, 2020

Gåbortpresent

Nå, vad kan man göra med en röd virkad korg? Jo, man kan fylla den med diverse godsaker och sen ta med den till sin väninna. Så gjorde jag igår då vi träffades ute på hennes terrass. Det var så härligt att ses igen efter fyra månaders virtuell kontakt.

Som ni ser är här bara nyttigheter i korgen! 

Kronan på verket blev sedan den något hafsigt knutna rosetten. Nu finns det ingen julröd trikå här längre. Skönt att inte bli kvar med små rester, som jag inte vet vad jag ska göra med.

Stort TACK till T, som tog emot mej. Det var så härligt att sitta på terrassen och förbättra världen.

Idag har jag ännu en gång fått vara barnvakt åt lilla A. Och vi har haft riktigt trevligt ihop på tumanhand medan mamman, storasyster, dubbelmorfar och äldsta morbror alla försvann iväg till grannbyn! Och förstås kom det igen ett tungt lass i blöjan, som jag fick ta hand om! Och det är ingen rast eller ro med en liten som snart är 16 månader gammal. Det är full fart hela tiden. Och även om lilla A pratar på i ett, så är det för mej omöjligt att förstå vad hon säger!

Nu önskar jag er alla ett riktigt trevligt veckoslut!

2 kommentarer:

Tarja Ekholm sa...

Kiitos Sinulle ystäväni, kori on kaunis ja sisältö oli hyvää :). Mukavaa viikonloppua <3!

Inge sa...

Kiitos itsellesi ja hyvää viikonloppua teillekin.