onsdag, juni 03, 2015

Signe

Det märks kanske att jag inledde sommarlovet igår? I morse regnade det och blåste så att man kunde tro att vi har höst istället för sommar. Nu är det visserligen sol ute, men ack sådan storm.

I lördags sjöng jag förresten sommarpsalmen Den blomstertid nu kommer på studentdimissionen i Idrottshallen i stan. Jag hade faktiskt trott att den tiden liksom var förbi för min del. Många examensdagar har jag tillbringat i den här fina skolan, men det är en tid sedan dess. Barnen är ju redan vuxna och skolgångna.

Och hur gick det för minstingen och hans finska registerplåtar? Jodå, tredje gången gillt. I lördags var han iväg än en gång till Kotka och nu har han de efterlängtade nummerplåtarna. Vad han ska göra med de svenska skyltarna vet vi inte? Månne Transportstyrelsen vill ha dem tillbaka? Eller ska vi utnyttja dem till nånting? Skruva på dem ifall vi felparkerar?

I måndags fick jag en liten disktrasa färdig. Inte så illa start på sommaren.
Garn: puuvilla-bambu (Bomull-bambu), från Novita
Åtgång: 23 g
Stickor: Nr 3½
Strategiska måtten: 19 * 21 cm 

Juni månads disktrasmönster finns redan ute, men jag håller på med ett annat litet hysch-pysch-projekt just nu. Beklagar att färgåtergivningen inte är den bästa i fotot ovan. Färgen är turkos och nystanet är ju från en av Koktautfärderna, den första närmare bestämt.

Inga kommentarer: