tisdag, oktober 04, 2016

Etiketter

Ofta får jag frågan: 
- Vad är en tagg? 
Då brukar jag försöka förklara att det är en etikett eller ett nyckelord.

Men det är inte sådana etiketter jag skall berätta om nu. Nej, de här är långt ifrån datavärlden och ack, så fina.

När jag förra veckan kom hem från jobbet, lite trött och hängig, så hittade jag en vit liten plastpåse här på mitt tangentbord. Spännande!

Påsen innehöll 32 handgjorda etiketter att användas då jag ger bort de "heimlaga" alstren. Så fina små kort, egentligen mycket finare än dem jag köpte i somras.

Ni må tro att jag blev uppiggad och superglad. Önskar att jag också hade lite konstnärliga anlag. "Närproducerat hantverk by Inge", låter väl bra?

Och kolla där "Hand crafted with Patience and Skill". Härligt.

Och "Skapat med egna händer" låter ju också jättebra.

Och kolla "Heimlaga"! För att inte tala om "Nästan certifierat hantverk"! :) 
Helt underbara etiketter, som passar perfekt när jag ger bort handstickade och virkade grejer. Korten är ju också hemgjorda för hand. Det är unga husbondens sambo, som har varit i farten. Hon är konstnärlig och har både öga och hand för vad som behövs. Ett stort TACK till henne!

Jag förstår om ni nu blev gröna av avund. Vill ni att jag frågar om hon kan tänka sig att sälja sådana här etiketter?

Inga kommentarer: