måndag, december 10, 2018

Favoritdjur

Igår ringde lilla M till mormor. Men när hon hörde min väna stämma blev hon alldeles förstummad och sa inte ett jota. Men inte ska ni tro att mamman fick telefonen ändå. Åh, nej, lilla M ville lyssna till mormors röst. Men när lilla M:s pappa öppnade diskmaskinslocket glömde hon bort mormor, för lilla M vill så gärna hjälpa till att tömma.

Förra gången jag talade i telefon med lilla M, så fick jag höra en lång berättelse. Riktigt vad den handlade om vet jag inte. Det enda ord jag klart kunde urskilja var ordet ekorre.

Det verkar vara hennes favoritdjur. Det första lilla M gör då hon kommer till oss är att haffa tag i morfar i huset och sedan vill hon bli upplyft för att kunna titta ut genom fönstret. Om ekorren inte då är på plats och äter frön blir lilla M jättebesviken.

Ikväll är det dags för högtidliga nobelfestligheter. I år delas inte litteraturpriset ut. Men PC för alla delar generöst med sig av de bästa kvinnliga författarna. Missa inte det, för vi kvinnor blir tyvärr ofta förbisedda i diverse sammanhang.

Inga kommentarer: