onsdag, december 19, 2018

Jullunch

Idag har jag varit på jobbet ett varv. Hårt jobbat blev det inte, men jag tipsade en kollega om hur datorn kan underlätta jobbet och en annan gav jag utskrivningstips. Så någon liten nytta har jag i varje fall gjort idag! Men annars blev det inte till så mycket med min insats, tyvärr. Jag har liksom inga grejer i lärarrummet på jobbet, så mitt städande är minimalt. Jag har allting här hemma, för jag jobbar mest härifrån. Och alla kursförberedelser sker ändå på egen tid, så...

På morgonen då vi kom på jobb blev vi bjudna på julkaffe/te, god kryddkaka och Budapest godis. Lyxigt! Tack för det.

Mitt på dagen blev vi bjudna på jullunch och det var riktigt, riktigt gott. Mums!
Lunchbordet var vackert dukat. Den traditionella julmaten supergod. Äppelglöggen som vi startade med värmde skönt. Rökt mört från Pielavesi var en god överraskning. Mums!

Interiören i Degerby Gille är rustik och genomtänkt. Mellan fönstren hade hyacinter placerats ut. Fiffigt, för då plågas inte de luktkänsliga av den ljuva blomdoften.

Det var många som passade på tillfället att äta jullunch idag. Det kan man göra ännu imorgon mellan klockan 11 - 15.
Tack till arbetsgivaren för maten! Nu behöver jag faktiskt ingen julmat i måndag!

Inga kommentarer: