lördag, december 08, 2018

Sibeliusdagen till ära...

... har vi idag firat med...

... fattiga riddare, sylt och snömos (vispad grädde)!

Vi har dock inte hissat flaggan och inte har vi ännu lyssnat på hans musik heller. Men vi hinner ju ännu.

Morfar i huset har varit huslig och både tömt och fyllt diskmaskinen. Han har också tömt torkskåpet ovanom diskhon/vasken. Nästan alla plastlådor har nu försvunnit. Jag försökte rädda dotterns, men jag är inte riktigt säker på hur det gick.

I bastun har vi nu två gäster och småningom ska vi själva njuta av bastuvärmen. Det lär vara bra mot blodtryckssjukdomar, så vi ska vara lite hälsosamma.

Önskar er alla en skön lördagskväll!

3 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Åååh! Det var länge sedan jag åt fattiga riddare!
Nån gång som barn!

Unknown sa...

Hej, jag tycker du har en jättefin och rolig blogg, som jag läser ofta.
Hälsningar från Susanne i södra Sverige.

Inge sa...

Hej Susanne,
Tack för feedback. Det gör att jag orkar blogga vidare.
Kram
Inge