tisdag, januari 08, 2019

Vridet

Så där ja. Då var arbetsveckan igång med besked igen. Igår var det mjuklandning efter jullovet, för jag hade endast fyra lektioner undervisning. Och till råga på allt, så började jag jobba först klockan 13. Bra planerat, inte sant?

Idag har jag dock haft en lite längre dag i den västra grannstaden. Jag började klockan tio och slutade klockan nitton. Det är en arbetsdag, som heter duga det. Men ingen fara, resten av veckan blir det kortare dagar igen. Man kan ju inte jobba hur mycket som helst, eller hur?
Eller nåja, förstås kan man ju, men...

Förra månaden testade jag på något vridet, nämligen...

... vriden resårstickning. Alltid roligt att lära sig ny teknik! Skulle jag nu bara minnas hur jag gjorde, så skulle socka nummer två nog bli färdig någon gång den med!

Inga kommentarer: