söndag, augusti 09, 2020

Lockande

Det är varmt utomhus, hela 29 grader, så jag vägrar att gå ut och plocka några som helst bär. Dubbelmorfar tjatar och tjatar om blåbärsbulle och jag försöker förklara att det är för hett för både bärplockning och bullabak.

Själv tittade jag lite grann på den här:

Men det är också för hett för att leta garn och i synnerhet att börja sticka med dubbeltråd och stickor nummer 20! Och vem vet, jag kanske inte alls har sådant där färggrant garn så det räcker till. Dessutom tittar jag lite tvivlande på fransknytandet! Är det någonting jag klarar av? Får väl försöka locka hit H fort som sjutton sedan OM jag nu börjar med den här filten. Det är framförallt färgerna som är lockande. Och ja, så då det där med grova stickor. Det borde ju gå fort undan då.

Önskar er alla en bra start på den nya veckan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

I vilken tidning finns mönstret till den fina pläden? Allers?
undrar stickväninnan V

Inge sa...

Den finns i Året Runt nr 33 2020, men du hittar den också här på nätet: https://www.allas.se/handarbete/sticka-plad-i-regnbagens-farger/2596878