söndag, juni 05, 2016

På matbordet

Igår väntade jag med spänning. Vad och när skulle far i huset säga nånting. Hela gårdagen gick bra, men i morse muttrade han:
- Så där ska det int vara på matbordet.
Nä, kanske inte, men... ja det ryms liksom ingen annanstans.

Igår hade vi faktiskt först mexikansk gryta med malet kött (köttfärs i Sverige), lök, bönor och majs samt ris och annat grönt tilltugg på bordet. Alltså det man ska ha på ett matbord. 

Men sen... ja sen tog jag mej i kragen och...

nu ser det ut så här. Far i huset gillar det alltså inte. Till all tur har han inte sagt nånting om att jag ju har ett hobbyrum. Där finns ändå inte ett så här stort bord, så det så.

Och vad finns där under månntro?

Jo, en brottarmatta med det fastnålade hysch-pyschet förstås! Och kolla det är också grönt. Verkar som om jag fått grönt på hjärnan fast det inte är min färg. Grönt sjalbörjan, gröna sittdynor... var ska detta sluta?
 
Nu borde jag ta mej i kragen igen och börja sticka kanter, sy ihop och sy i knappar, men det är trååååkigt, så tråååkigt. Och jag gillar inte när det står i beskrivningen: "Plocka upp 15 maskor på 5 cm". Det blir ett mätande och räknande. Kan de inte bara säga att plocka upp X antal maskor istället? Det skulle vara mycket lättare för mej det.

För övrigt är dagens plan att: Sticka, sticka, sticka. Men först ska jag bara...
Ja, alltså äntligen igår hade jag tvättmaskinsreparatören på plats. 
Far i huset gav sig tid från dränguppdraget att pyssla lite med allt det som blivit eftersatt här hemma. På klädfronten började det bli rejält kritiskt så nu ska jag tvätta några maskiner till förutom de två jag fick undan igår.

Det att han lyckades reparera tvättmaskinen med en, ja gissa vad?
Jo, en legokloss, fick mej att inse följande fakta:
A) Jag skulle aldrig klara mej utan den där karlen!
B) Det är allt tur att vi har sparat lite av barnens grejer och allting inte skattat till förgängligheten
C) På det här sättet är vår livsstil mera hållbar, inget slit och släng här inte.
D) Sen gäller det för mej att ha en ängels tålamod och inte tjata för inget händer förrän han anser att han har tid.

Ha nu en riktigt bra söndag!


Blogg 100/97

Inga kommentarer: