tisdag, februari 26, 2019

En tokig typ

Vill ni se en tokig typ? Då skall ni komma hit omgående och se på mig.

Vet ni vad jag har gjort ikväll? Nåja, kväll och kväll, jag jobbade lång dag och var inte hemma förrän sent.
Men vad gör jag då? Jo, jag ställer mej och bakar! Det är min "kaffetur" på mötet på jobbet i morgon. Och eftersom jag inte orkade handla så sent, så...

... ja, så var det bara att ta fram mjölpåsen och diverse annat för att få till stånd ostmuffins! 
Förstås skulle jag ha kunnat rusa in i mataffären i morgon med håret på ända, men vad gör jag inte för mina kolleger?
Nu får vi då hoppas att muffinsen är ätbara. Om inte så får det bli alternativet rusa in i mataffären. Det betyder förstås att jag måste stiga tidigare upp och då borde jag strängt taget inte sitta här och uggla längre...
Jag måste nog ta en provtugga för att kunna sova lugnt i natt...

Inga kommentarer: