fredag, februari 15, 2019

Nyrivet

Nä, nä, nu talar jag inte om den tallrik med nyriven morot, som morfar i huset brukar se till att ha i kylskåpet för mej. Supersnällt av honom, men det skulle nog vara gott med lite sallad emellanåt. Det sistnämnda är förstås inte klimatsmart, så... Men om man köper sin sallad från grannkommunen, då kanske det inte räknas som en så jättestor klimatsynd? I synnerhet, som jag inte flyger.

Hur som helst, om jag ser lite konstig ut, liksom skiftar i gulorange, så har jag förätit mej på rivna morötter och på apelsiner!

Det nyrivna, som jag pratar om handlar förstås om utrivna mönsterblad! Hur nyrivet det nu sen är då jag fick mönstret för en vecka sedan. Och gissa av vem? 
Jo, förstås av min hulda moder, vem annars!

Den här gången kunde morfar i huset inte protestera, för han var helt enkelt inte med!
Fina virkade sommarväskor. Mönstret fanns i Hemmets Veckotidning nr 24 2018. Tack mamma!
Nu gäller det då att ta fram virknål och hitta garn... och tid...

Och garn ska jag faktiskt börja söka nu, för stickkorgen ska packas inför helgens stickläger!

Sticka lugnt och ha det så skönt!

Inga kommentarer: