söndag, februari 03, 2019

Världens snällaste mamma

Visst har jag väl sagt det förut? Det att jag har världens snällaste mamma? Ett faktum, som inte kan sägas tillräckligt ofta, så här kommer ytterligare ett bevis på hennes värme, hjärtlighet och omtanke.

Igår medan lilla M sov middag, hördes ett konstigt ljud utomhus. Jag blev riktigt nervös att snön skulle glida ner från taket och rakt på min Adam plåtlådas motorhuv, för morfar i huset envisas att parkera bilen precis under taket. Jag gav stränga order åt honom att genast gå ut och se vad det var. Innan han hann utanför dörren, så knackade det och där stod min lillebror med marknadskringlor.
- Hälsningar från mamma, sa han och försvann i ett huj.
Vi blev glatt förvånade och jättetacksamma!


Min hulda mor förstod att vi inte skulle hinna till stan till vintermarknaden, så hon ordnade hemtransport. Så snällt av henne, tack! 
Som sagt, jag skulle inte klara mej utan min mamma!

Och det konstiga ljudet då? Jo, lillbrorsan hade knackat på dörren vid garageingången, därav det konstiga ljudet.

Önskar er alla en bra start på inkommande vecka! 
Själv kommer jag att ha ett späckat program. Någon som vill byta?

Inga kommentarer: