lördag, december 17, 2016

Sätt ut

- Satt du ut den redan, frågade far i huset häromsistens.
- NEJ!
- Jo, men du ska sätta ut den.
- Nej, absolut inte. Mina läsare vill inte se råttlik. Lurvinge må nu vara hur duktig som helst, men det här är en blogg om viktiga saker, som garn och sånt.
Far i huset fnyste frustrerat.

- Gratulerade du redan svenskarna till silvret, frågade far i huset förra veckan.
- Nä, varför skulle jag göra det?
- Ja, men finnarna vann ju VM i innebandy och svenskarna fick silver. Skrev du inget om det?
- Nä, i min blogg skriver jag inte om sport, endast om det handlar om VM i stickning. Så det så! Du får skaffa en egen blogg så får du skriva om allt det där.
Far i huset fnyste ljudligt.

Idag har han varit förunderligt tyst och inte sagt ett knyst om att svenskarna vann i ishockey. Konstigt inte sant?
- Ska jag sätta ut nu hur bra svenskarna är i ishockey, frågade jag hjälpsamt alldeles nyss.
- Näää, morrade far i huset med eftertryck.
Hur som helst, ifall nu nån är intresserad av ishockey: Grattis Sverige!

Far i huset har för övrigt visat framfötterna rejält idag och torkat golven här i huset. Skönt! Själv har jag sprungit omkring med småplock och ägnat förmiddagen åt halsduksstickningen, som jag påbörjade sent igår kväll. Fram och tillbaka, fram och tillbaka, men hur bred skall en halsduk egentligen vara? För att nu inte tala om hur lång?

Den här söta krabaten kan jag sätta ut här på bloggen. Mycket, mycket bättre än ett råttlik!
Den bor här i vår fågelholk och till natten drar den alltid ett vitt papper för ingången. Spännande att följa med det lilla livet. Hoppas att den förstår att akta sig för Lurvinge.


Ha en riktigt skön lördagskväll. Jag tror bestämt att jag skall ägna mej åt stickning och lämna allt skrivjobb till imorgon.

Inga kommentarer: