onsdag, juli 26, 2017

Inte utan min mamma

Hör ni, det är nu bara så att jag klarar mej inte utan min mamma! Så kanske jag inte är så vuxen ändå?

Men vem annan skulle sticka superfina sockor åt mej?
Så här härliga sockor fick jag i början av den här månaden av henne. Dessvärre hotar hon igen med att sluta sticka. Oj, oj, oj, då går det nog på tok för mina fötter. Utan min mamma kommer de att förfrysa sig. Ni vet ju hur eländigt det är med mitt stickande. Det blir liksom inte till någonting.

Igår roade jag mej bland annat med att läsa mitt horoskop i två skilda veckotidningar. Och jo, jo, jag vet, jag vet, jag ska inte ha mera tidningar och ändå köpte jag senaste numret av Allers igår. Men det är inte så farligt med den tidningen för den åker sedan vidare till dottern och därifrån till pappersinsamlingen. Den blir liksom inte kvar här på matbordet längre, så det så.
Men alltså i mitt horoskop stod det att jag känner mej sliten mellan flera viljor och ansvarsområden. Hur kunde siaren veta det?
Vidare så ska jag släppa jobbet helt när jag är ledig och fokusera på familjen. Låter inte det helt perfekt? Ja, liksom för vem som helst? :)
Och sist men inte minst: "En äldre människa behöver dig lite extra". Se där, gissa vem, som ringde igår? Jo, min mamma förstås!

Efter min ytterst ringa hjälpinsats så fick jag bläddra i hennes Hemmets Veckotidning. Här stod att jag skulle vara försiktig med ekonomin och satsa på mitt välmående. Tjaaa, nu tänkte jag ju inte riktigt på det där tidigare i morse då jag betalade fakturor. Oj, oj, oj, hur skall det gå nu...
Det mest kryptiska eller kanske mera bestämt det mest exakta var meningen där det stod att jag den 29.7 ska bjuda en vän på middag! Hmmm, men vänta nu en vän, vem menas? Ska jag bjuda min mor eller min lillsyrra? Men ingendera av dem kommer ändå att följa med. Och ja, då skulle det väl ha stått en släkting eller hur? Så jag misstänker att det inte heller gäller att bjuda barnen på middag. Så ska jag ringa till nån av stickväninnorna och gå ut och äta med dem? Eller ringa till T? Eller nån kollega, eller? Öh, alla mina vänner är nog iväg ute på olika semesterparadis, så...
Dessutom stod det i horoskopet något om att månen står i gynnsam position för mitt tecken. Det måste väl ändå betyda att det är morfar i huset jag skall bjuda på middag, inte sant? Men det kan bli knepigt. Helst skulle jag vilja gå ut och äta, men att vi skulle komma överens om ett matställe vi båda gillar är hart när omöjligt. Ja och då förstår ni att det inte heller är så lätt att tillreda en middag, som han skulle gilla och jag tycka om! :)

Tror att jag ska grubbla vidare på middagsbestyret över min stickning. Jag har ju inte stickat en endaste maska sedan i fredags, så det börjar bli hög tid nu om jag någonsin ska få nånting färdigt.
Men först lite uteaktiviteter.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Finns ingenting inskrivet i min kalender för 29.7, så...
h: stickväninnan V

Inge sa...

Ååååh, skulle jag ha vetat det lite tidigare. Men vi kan väl ses en annan dag? Idag den 29.7 ska jag iväg med morfar i huset för att hälsa på min hulda mor och sedan på barnbarnet. Och kanske, kanske ska jag bjuda morfar på mat! :)