fredag, juli 14, 2017

Förberedd

Det gäller att vara förberedd. Och det är jag minsann ibland, även om ni kanske inte tror det.

Så jag inhandlade den här lilla flaskan redan förra månaden. Vem vet när lilla M kommer på besök? Det gjorde hon faktiskt i söndags och där låg hon på matbordet mellan tidningshögarna. Hon hade åstadkommit en liten sats i blöjan.
Morfar i huset rusade iväg och kollade att allt var okej i tvättrummet medan jag drog fram babytvättmedlet.
- Det där behövs inte. Man ska inte tvätta med tvål, sa lilla M:s moder. 

Jahapp, så var det med den förberedelsen, liksom till ingen nytta. Morfar i huset myste. Han hade haft rätt hela tiden när han sa att jag inte skulle köpa den där tvålen. Men hur skulle jag kunna veta att precis allting har ändrat sedan jag själv hade småttingar?

Nu önskar jag er alla en riktigt skön fredag medan jag försöker ta itu med nån sorts städning här. Få se om det lyckas? Kanske bäst att börja med att sätta på en tvättmaskin, så har jag åtminstone gjort nånting med anknytning till städning idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...


Lilla M. blir blöjbytt på matbordet mellan tidningshögar, tidningar med stick- och virkmönster; det är bästa början för lilla M. Hon blir en handarbetskvinna! Eller hur?

Inge sa...

Absolut! Vänta bara när hon och undertecknad börjar laborera bland alla garnnystan! :)
Min hulda moder säger förresten att det värdefullaste man har sätter man på matbordet, så självklart skall lilla M vara där!