tisdag, oktober 24, 2017

Snart är det...

... jul! Och det måste ju åtgärdas, inte sant? Så i söndags fick jag de här av min hulda moder:

Och nej, nej, det ska INTE bli julkorgar, men kanske en julröd matta? Troligtvis först efter julafton.

Som ni kanske märker: Hur skulle jag alls klara mej utan min hulda moder?
Svar: Inte alls!
Tack mamma!

Ikväll när jag kom hem var det nästan julafton här, för minstingen var på besök. Härligt att träffa honom. Dessutom fick jag middag med plättar till efterrätt. Kan man ha det bättre än att få stiga till dukat bord?

Julrött, nåja nästan julrött, för det ser mera ut som rostrött, blev det i sängen i natt då jag drabbades av näsblod. Vete sjutton var det kom ifrån helt plötsligt och mitt i allt. I vårt hus är det karlarna, som brukar ha näsblod och inte de urstarka kvinnorna!

I morgon kväll skall jag iväg till den bästa av byar. Undrar vad jag skall lära ut, hmmm... Helt tom i huvudet nu just. Hoppas jag kommer på någon bra idé inatt.

Inga kommentarer: