tisdag, september 11, 2018

Gårdagens gåvor

Nu får jag allt sjunga som Sven-Ingvars: Här sitter jag ensam allena och bortglömd...
För här sitter jag utan en endaste kursdeltagare. De hade glömt bort mej! Snyft! Och jag som ännu i morse funderade på att ta med grejor för att sätta upp en ny sockstickning. Men jag tyckte att jag inte hinner börja plocka ihop nånting, utan skyndade iväg hit till grannstadens datasal.
Innan jag kom hit fick jag köra några varv runt kvarteret för att få parkeringsplats. Här finns massvis med mopeder och bilar runt om, så det är inte lätt. Nu är min Adam plåtlåda parkerad långt härifrån. Det är ju både bra och dåligt. Bra för att det blir lite vardagsmotion och mera steg i stegmätaren. Dåligt på kvällen då jag vill komma fort hem för att sätta mej ner och sticka. Jag har en hel del idéer, som inte ger mej nån ro. Måste få pröva åtminstone någon av dem.

Förra veckan fick jag ju många gåvor. Det fortsatte vet ni igår, för då fick jag två fina och uppskattade gåvor:
Nämligen två exemplar av den intressanta tidningen Språk. Och ni ser att numret till vänster är som gjort för mej, emojer hör ju till den digitala världen.
Tack för den fina gåvan!

Ha nu en riktigt fin tisdag!

Inga kommentarer: