onsdag, september 12, 2018

Provnummer

Apropå gåvor ännu, förra veckan damp det ner en tidning i postlådan, ett provnummer (näytenumero). Vad kunde jag göra annat än tacka och ta emot? Den var ju helt gratis!

Mycket sömnad som inte jag klarar av, men också virkning och stickning. Bra för mej är framförallt de där 5 X små och snabba handarbeten till köket. Smått och snabbt är som musik för mina öron.

Dessvärre föll jag förstås pladask för ett större projekt, den här sjalen. Den skulle jag vilja göra, men det är så mycket annat jag också skulle vilja göra, så det är bäst att hålla sig till vanlig hederlig sockstickning och inte förivra sig, framförallt inte ta sig vatten över huvudet!

Ikväll har jag varit kursfri, så vi passade på att åka iväg och hälsa på min hulda moder. Hon fick nu äntligen sin lampa, så hon har ordentligt med ljus då hon ska sticka sockor.
Mamma hade fått besök av min kusin, så det var ju bra att vi gjorde ett överraskningsbesök och hann träffa henne med. I morgon kväll är det igen jobb, som gäller.
Men nu, nu ska jag avsluta här med att skicka iväg en e-post och sedan, sedan är det sockstickning, som gäller.
Ha det bra!

Inga kommentarer: