torsdag, september 20, 2018

På väg söderut

Nej, nej, jag är inte på väg söderut. Det skulle bara fattas. Jag tror inte att det finns garn i södern. Vad tror ni? Men vänta nu lite. Jag har ju sett foton av äldre kvinnor i Spanien helt klädda i svart och de sitter ute på gatan och stickar fina spetsar. Men det kanske var så förr och är helt annorlunda idag? Borde jag ändå åka söderut på en liten studieresa? Men inte nu, nu har jag inte tid, för jag vill undervisa, sticka och skriva och ja, så måste jag ju mellan varven få träffa barn och barnbarn också, för att nu inte tala om min hulda moder, för att nu bara nämna några. Så inte åker jag söderut inte!

Himlen fylls av fåglar som är på väg söderut. Idag misstänker jag att de har rejäl motvind, för här blåser ordentligt från sydväst.

Själv funderar jag på att lägga upp maskor för ytterligare ett halsskydd! Men kanske bäst att avsluta de andra två först?

Inga kommentarer: