fredag, november 16, 2018

Ett flängande

Hela dagen lång har det varit ett enda flängande för mej. Jag startade med kurs i den nordligaste ändan av den bästa stadsdelen. Sedan var jag hem en vända och hann äta en rågbrödsmacka och dricka te innan vi körde iväg till stan med morfar i huset. Då hade han hunnit med att byta till vinterdäck på min Adam plåtlåda.

Och jippijajej! Åtgärd nummer tre fixad, morfar i huset krånglade inte ens. Tack och lov för det. Nu är det bara att vänta, vänta, vänta...

I stan plockade upp vi upp D och sedan styrdes kylaren västerut för ett besök i grannstaden och återvinningscentralen. Där fyndade D och morfar i huset medan jag avhöll mej från det mesta. Jag sparar mina fynd till imorgon!
Sedan tillbaka till stan och lasta av D:s fynd och sedan hem via grannbyn. Puuuh!

Själv fyndade jag igår:
Virka åt småfolket! Den här måste jag ju bara ha, inte sant?

Tvätten borde nu hängas och jag borde packa väskan. Och förstås borde jag ju skriva en lååååång lista med allt jag tror att jag borde handla eller åtminstone se på imorgon. Håhåjaaa. Och snart måste jag sätta örat på kudden för det är tidig väckning imorgon.

Och kära vänner, imorgon är jag i Tammerfors, så det blir inget blogginlägg.
Hoppas att ni alla får en härlig lördag!

Inga kommentarer: