lördag, november 03, 2018

Så vacker...

– Nä, vad är det där, frågade morfar i huset igår då jag kom med mitt stora paket.
– Jag fick det av... började jag och hann inte ens till punkt.
– Varför ska dom ge gåvor åt dej?
– Nå, för att...
– Vet dom int att du har lön?
– Jo, men...
– Dom vet förstås int att du e så tokig att du till o me sku jobba gratis?
– Nä, men dom vill ju...
– Nej, hå hå, avslutade morfar i huset prompt diskussionen och jag fick aldrig en chans att förklara att min arbetsinsats uppskattas. Kanske han är avundsjuk? Det är länge sedan han har fått någon extra gåva för sina insatser. Mest brukar det bli skäll och gnäll. Stackars han. Det är nog inte lätt att vara man. Dock fick han mycket beröm av sin svärmor igår, men det har jag inte ens talat om ännu. Jag sparar på det tills lämpligt tillfälle infinner sig.

Igår fick jag alltså en fin gåva, som tack för grundkursen i data.

En så fin orkidé med hela fyra blomstänglar.
Morfar i huset gjorde stora ögon när jag öppnade mitt paket.
– Vet dom alls vad en sån där kostar, frågade han.
– Det vet jag inte. Men den är vacker, sa jag och fick endast några grymtningar till svar.

Och som ni ser, så är det fullt av knoppar. Den kommer att blomma länge än. Stort tack till mina aktiva kursdeltagare. Hoppas att vi ses på vårterminen.

Idag är det spännande ska ni veta. Lilla M ska vara här över natten för första gången. Jag har städat sovrummet och bäddat rent. Morfar i huset har bäddat en extra säng åt lilla M. Få se om någon av oss alls sover i natt?

Inga kommentarer: