söndag, mars 29, 2020

Inrättat

- Va? Ska du sitta där hela dan, frågade dubbelmorfar upprört igår, när han kom in från vedbacken.
- Mmm, svarade jag och räknade 2, 4, 6, 8, 10...
- Har du frågat lov om du får använda den?
- Mmm, svarade jag och fortsatte räkna 12, 14, 16, 18...
- Är det säkert?
- Mmm, 20, 22, 24, 26, 28...
- Du borde vara ute nu!
- Men jag var ju det i morse då du ännu låg och sov, svarade jag och hade tappat räkningen på de nyupplagda maskorna.
- Är det säkert?
- Men vad är det här nu för tredje gradens förhör, gruffade jag med en liten gnutta irritation i rösten och försökte börja räkna igen.
- Vill du ha bevis, fortsatte jag och nu räknade jag högt: 2, 4, 6, 8, 10...
- Nä, nå, sa dubbelmorfar och lommade iväg ut igen.

Igår inrättade jag alltså en ny skön stickplats åt mej mitt i huset!

Det är så skööönt att sitta i gungstolen och sticka! Jag skulle gärna ha placerat den i hobbyrummet, men där är för tillfället så fullt att jag knappt ryms in själv ens. Dubbelmorfar tycker att jag ska ha storstädning där. Själv tycker jag att det bästa är att sticka bort lite garner först!
Tack till E, som har vinterplacerat gungstolen här hos oss. Den är i gott förvar och skön användning.

Igår hörde polisen av sig till oss alla här i huset! Visserligen via teleoperatören, men ändå! Farbror sheriffen uppmanade oss i ett sms att hålla sig inom landskapets gränser. Nåjo, det skulle jag nog ha gjort annars också. Inte läge att åka någonstans alls just nu. Bara sitta i gungstolen och sticka eller njuta av en solskenspromenad! Fast jag måste nog jobba lite också. Men det kanske kan vänta till ikväll?

Och apropå kväll, solnedgången igår var helt fenomenal. Tyvärr var jag lite sen med att störta in efter kameran, så...
... det vackraste röda hann redan försvinna. Aftonrodnad vacker natt...

Nu önskar jag er alla en skön fortsättning på söndagen och en bra start på den nya veckan!

Inga kommentarer: