torsdag, juli 01, 2021

För fjärde gången

Enligt en enad front bland väderspåmännen, så skulle det vara lite svalare idag! Pytt, lika varmt som vanligt och jag har inte orkat baka! Blir lite stress i morgon, för i ett mycket svagt ögonblick fick jag för mej att samla familjen till en trädgårdsfest i lördag. Då tänkte jag förstås inte på hettan och på mina begränsningar i köket. Till all tur ställer minstingen upp som grillmästare. Resten får vi ta som det kommer.

Igår var vi igen iväg österut med dubbelmorfar.

Vi hamnade här i Bruket, var annars? Det är ju önskvärt att hålla sig i hemknutarna då man semestrar i år. Så vi är åtminstone exemplariska vad gäller vårt resande.

Och nu hann det redan bli fjärde gången, som vi besöker en konstutställning. I juli månad finns Peikko Heiskanens verk utställda i A'la Talli.

Vi är nog mycket kulturella, inte sant? Men jag börjar nu sakna musikevenemangen alltmera. Omväxling förnöjer.


Inga kommentarer: