onsdag, juli 28, 2021

Stickade byxor

I morse var det så mörkt att jag inte alls hade nån lust att stiga upp före klockan halvsju. När jag äntligen slängde mina lurviga över sängkanten en timme senare, så hörde jag det efterlängde ljudet av regndroppar. Men den glädjen blev kortvarig. Vi har inte fått mycket vatten här inte. Svalare är det utomhus, men inne fortfarande över 25 grader.

Själv har jag idag försökt vara duktig och jobbat här på datorn. Dessvärre har dubbelmorfar lite svårt att förstå att det är ett jobb. Han tror att jag "bara" är ute och surfar på nätet eller bloggar. Konstigt, inte sant?

Ken kan ju inte gå omkring med rumpan bar, så till hans tröja stickade jag också ett par byxor. 

Garn: Bomullsgarnsrester 
Åtgång: 18 g
Stickor: Nr 2½ och 3

I restgarnskassen hittade jag det här bomullsgarnet, som påminner lite om jeansgarn. Jag var skeptisk, men det gick riktigt bra att sticka.

Lite långa åt Barbie. Jag sydde ett gummiband i midjan, så att de inte ska tappas.

Önskar er en riktigt skön fortsättning på onsdagen.
Själv ska jag jobba lite till här på datorn, sedan äta kycklingwraps (ja, eller broiler, som vi säger här i Finland), hinna ut ett varv och resten av eftermiddagen får gå i virkningens tecken.

Inga kommentarer: