fredag, maj 10, 2024

Bröd

Nu har jag slutat fundera på lök på nätterna. Jag har övergått till mycket farligare funderingar, nämligen garn! I natt innan jag somnade tänkte jag på mitt Arwettagarn och undrade var det finns. Om jag inte skulle ha varit så trött, hade jag nog fått ljust på golvlampan och börjat undersöka mina garnlådor bakom nattduksbordet.

Tröttheten tog överhanden, till all tur. Men jag fortsatte fundera på Arwettagarnet, ska det användas till sockstickning eller till någonting helt annat? Och borde jag inte småningom börja sticka med lite tjockare stickor, så att ens någonting skulle bli färdigt?
Och jodå, i morse såg jag mitt Arwettagarn i just precis den där plastlådan där det ska finnas!

Bra saker idag:

  • Sov som en stock ända till klockan tio!!!

  • Kunde lugnt hoppa över lunchen då frukosten blev så sen.

  • Klarade av att lösa Storkrysset i Allers nummer 19.

  • Mr J var här på eftermiddagskaffe och jag kunde bjuda på rabarberpaj.

  • Brödet jag köpte från mataffären i Borgå igår, visade sig vara supergott. Länge sedan jag ätit potatislimpa. Mums!
    Härligt när det finns lokala bagerier.

  • Fick vara ensam hemma några timmar på sena eftermiddagen. Skönt!

  • I stickningen har jag nu kommit över alla mönstervarv, så nu är det bara att sticka enfärgat runt! Tjohoo!
Önskar er en riktigt fin lördag!

Inga kommentarer: