onsdag, maj 08, 2024

I mörkret

"Här i mörkret med dig, känner jag mig lite grann, som dom jag sett på Rigoletto, här i mörkret med dig..." sjöng jag glatt för bisin min i morse. Tyvärr var han inte riktigt på samma våglängd, utan muttrade nånting surt om galna gummor.

I mörkret i natt funderade jag på lök, ja, du läste alldeles rätt, lök. Vad annat behöver man fundera på tretiden på natten efter det nattliga toabesöket?
Jag funderade på rostad lök, hur görs den? I ugnen?
Purjolök, är den tvåårig om man sår/planterar den?
Rödlök, varför picklas den alltid nuförtiden?
Och när har jag ätit fransk löksoppa senast?
Innan jag visste ordet av hade jag somnat och glömt löken.

Bra saker idag:

  •  Fick lift till och från stan med stickväninnan B. Tack för det. Skulle inte ha klarat mej utan dig!

  • Köttbullar och mos på Bistro Kronan idag. Mumsfilibabba.
    Härligt att det går att kombinera lunch med stickcaféet.

  • Trevlig samvaro på stickcaféet och jag fick till och med några varv på min "evighetssocka" stickade!

  • Kom hem med en tygpåse, som jag fick av U. Tack för den! Det blir till att ta fram symaskinen efter morsdag, eller efter.. ja, jag vet inte efter när, för bisin min tycker att jag som pensionär borde bidra med en större insats inom hushållet, vedarbetet och utearbetet. Jag känner mej redan utarbetad så fort jag tänker på såna arbetsuppgifter. Brrr...

  • Ikväll har jag kommit flera varv framåt på den mönsterstickade tröjan. Nu äntligen släppte det, för jag insåg att om tröjan inte passar på Lillan, så kan hennes lillasyskon få den! Ingen stress alltså. Skönt.
Önskar er alla en riktigt skön helgdag i morgon torsdag.
 

Inga kommentarer: