tisdag, augusti 15, 2017

Kunde inte låta bli

Åh, kära nån. Igår var jag iväg till mataffären och jag hade enbart kontanter på mej, så jag kunde inte riktigt handla hur som helst. Var ju tvungen att hålla mej till den lilla summa, som fanns i plånboken.

Och vad tror ni händer då? Jo, jag går förstås förbi tidningshyllan och jag....

... kunde inte låta bli! Så jag kom hem med den här tidningen. Ingen kattmat alltså!
Ack, ack och jag som redan har stora högar sedan tidigare...
Jag har varit alldeles för ordentlig och avhållsam alldeles för länge, så...

Det som fick mej på fall var de här söta Pandababysockorna. De är dessutom stickade i Nallegarn, som du får från vilken market, som helst. Kanske nånting för lilla M?

Det är Kikka Virolainen, som har gjort mönstret. Hon har gett ut den där ljuvliga sockboken, som ni ser här på bilden. Kanske jag ska önska mej den i julklapp? Eller åt morfar i huset till farsdagen! :)

Men , men, lilla M hinner bli årsgammal innan jag får nånting alls ur händerna. Visserligen satt jag faktiskt på vår balkong en stund på eftermiddagen idag och stickade på ett snöre, men...
... ja, min hulda moder frågade om jag inte har mitt ena rosa projekt färdigt än.
- Jo, ja, nej, stammade jag fram. Inga garnändar är ännu fästade. Suck!

Inga kommentarer: