fredag, november 10, 2017

Två tidningar

I måndags när vi var till Lembois, så var vi ju tvungna att sköta om vårt eget intag på hemvägen. På ditvägen tankade vi Adam plåtlådan och nu var det då dags för oss människor att få oss nånting till livs. 

Morfar i huset stannade förstås vid en av dessa orangegulfärgade minareter. För ser ni där får han åtminstone wienerschnitzel. Dessvärre var den nu inte riktigt så god, som han mindes, så...

Vi gick in i mataffären för vi behövde bröd och till tröst för att jag inte fick handla nånting spännande alls i Ideapark, så fick jag nu hela två tidningar!

Den här tyckte morfar i huset att jag bara måste ha.
- Aj, för den där röda Porschens skull?
- Nej, nej, ser du inte...

... dom har ju testat den nya Insignian, sa han och lät ivrig som en femåring på julafton.
Hmmm, säger jag. Jo visst är det en läcker bil, men... priset och framförallt bensinförbrukningen. Brrrr! Kanske jag hellre skulle ta den där röda Porschen?

Till all tur hann jag nappa den här tidningen åt mej själv. Hur skulle det annars ha slutat?
Har inte hunnit fördjupa mej i den ännu. Kanske det får bero till senare ikväll.

Ha nu en riktigt skön fredagskväll. Jag ska hasta iväg österut och gå på svenska festen. Ska ta med mej Astrid, så jag inte kör vilse i novembermörkret.

Inga kommentarer: