fredag, november 03, 2017

Från vårt västra grannland...

... kom lillasyster i söndags tillsammans med hela sin familj. Idag återvände de, för nu är deras höstlov slut. Vi hann träffas redan i söndags till all tur, för resten av veckans dagar har flutit på med mycket jobb och lite fritid. Veckodagarna ilar förbi med sådan fart att jag ibland undrar om stormvarning har utfärdats.

Från vårt västra grannland fick jag ett paket i söndags:
Från Torfolk gård vid Klarälvens strand...

Ljuuuuvligt, ljuuuvligt! I morgon ska jag sitta lääääääääänge vid frukostbordet och äta cream cracker med marmelad på. Nu är då frågan: Ska jag öppna alla marmeladburkar på en gång eller göra slut på en åt gången? Och ska jag alls dela med mej av godsakerna?
Stort tack till lillsyrran, som vet vad storasyster behöver!

Ja, det var alltså inte enbart inne i lådan det var fint paketerat med blommor och blader. Nej, det var redan utanpå med det här skojiga omslagspapiret. Det skall garanteras återanvändas.

Det var inte enbart från grannlandet i väster vi fick ätbart i söndags. Nej, de här granna och smaskiga godsakerna fick vi av morfar i husets lillsyrra i söndags. Nu märker ni att det är superduper bra med lillsyrror, inte sant?
Tack för de goda äpplena!

Och nu, nu ska jag iväg och hälsa på min hulda moder och se hur hon klarar av det när huset är tyst och tomt igen.

En riktigt skön helg till er allihopa!

Inga kommentarer: