lördag, januari 20, 2018

Att lyxa till det lite

Finns det något skönare än att få inta frukosten lååååångsamt och med ett Allerskorsord som sällskap?
Svar: Nej! Så idag passade jag på och inspirerad av dotterns frukostfoto i vår WhatsApp-grupp visar jag här min frukost även om det nu lackar mot kväll:

Två köpta semlor (frallor) med ost, paprika och vindruva på, liten burk yoghurt, som enligt reklamen ska hålla kolesterolet i skick (vete sjutton om den gör det?), min fina Nalle Puh mugg fylld med muminte och så grapefruktjuice samt lite extra vindruvor. Som kronan på verket, Allers Storkorsord med fem ugglor! Och utan att vilja skryta kan jag till min förvåning konstatera att jag klarade det hela ganska bra. Det som behöver googlas är två orter, den ena i Värmland och den andra nånstans opreciserat i vårt västra grannland.
Det är ju viktigt med morgongymnastiken, inte sant? Ingen har sagt om det skall vara hjärngymnastik eller något annat...

I morgon kan jag också lyxa till frukosten lite. Under vardagsmorgnar finns inte den chansen för då gäller det att fort få sig i ordning och iväg till jobbet.

Jag har varit på mitt "fritidsjobb" idag, men också hunnit sticka lite på det högra framstycket. Det ska vara rätstickning en bra bit och det borde jag ju klara. Men gissa vad som hände? Jo på halva varvet hade jag stickat slätstickning istället. Nu får jag lov att sticka bakåt några varv. Mummel, mutter...

Ha nu en riktigt skön lördagskväll.

Själv tänker jag se på Star Wars-filmen Revenge of the Sith, trots att morfar i huset inte alls gillar den idén. Han får sitta i köket och glo på dumburken där. I reklampauserna hinner jag ju sticka många varv om det blir för spännande i filmen.

Inga kommentarer: