fredag, september 03, 2021

Kärt fredagsbesök

Oj, så fort den här dagen har runnit iväg, trots tidig uppstigning. Jag har till och med hunnit jobba idag, igen på distans. Roligast av allt har varit att få besök av flickorna. Det är en tid sedan vi sett dem senast. Mycket hann jag tyvärr inte se av dem idag heller, för de var iväg till grannbyn och som sagt, så jobbade jag en stund.

A hade med sig en doktorväska och M en lila ponny;

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här färgsättningen?

Från doktorväskan glömdes spateln kvar, så nu vet jag inte hur lilldoktorn ska klara av undersökningarna.
När flickorna skulle återvända hem såg A på alla leksaker som låg utspridda på golvet och frågade:
– Brukar mommo och moffen leka?
Modern intygade att det gör dom varje morgon, så därför är golvet nu fullt av leksaker, som jag och dubbelmorfar får leka med i morgon!

Trevligt veckoslut!

 

Inga kommentarer: