fredag, juni 09, 2023

Sommarens första

Timmen är sen och trötta mina ben, nu borde jag ligga på örat och sussa sött, i morgon tidig väckning och jag är trött!

Bra saker idag: 

  • Steg upp pigg och utvilad redan vid sjutiden efter en lugn natt. Bisin min slocknade i soffan igår kväll och jag hade inte hjärta att väcka honom, så han skulle kunna gå och lägga sig.

    Heidi Heinonens tavla.

    Tavla av Satu Idström-Clavert.

    Tavla av Päivi Suomi.

    Tavla av Asta Terävä.
  • Har varit iväg på konstutställning på Stallvinden i Bruket tillsammans med bisin min. Sommarens första för vår del.


  • På hemvägen körde vi ytterligare lite österut, för bisin min skulle förstås till Motonet i Kotka! Och det ligger ett stenkast från Langinkoski, som alltid är värt ett besök!

  • Bisin min tog hand om tvätten idag och fick den till och med upphängd.

  • Och jag har paketerat en massa paket inför morgondagens födelsedagskalas! Tjohoo!

  • Fick ett WhatsApp-meddelande i kväll med förfrågan om nattkvarter i morgon! Jippiii!

Nu önskar jag er en skön och fin lördag! För er som stickar (eller virkar) så vill jag påminna er om att det är Världsstickardagen i morgon. Så ta er stickning med ut och sätt er bekvämt på en parkbänk, ett café eller ta med egen trädgårdsstol och sätt er på ett livligt ställe och sticka!

Inga kommentarer: