fredag, juni 23, 2023

Sommaren är räddad

För en vecka sedan hämtade äldsta sonen ut min kaka, men också det här paketet från postpaketautomaten i stora varuhuset i stan:

Och ni ser, sommaren är räddad. Om det blir för varmt med sockstickning, så finns här garn till alternativa stickningar. Tjohooo! Precis vad jag behöver, inte sant? 😁

I samma paket följde de här stickorna med. Förstås behöver jag fyrkantiga rundstickor, eller hur? Men nu tror jag nog i ärlighetens namn att jag inte behöver mera av den här varan. Min fiskeutrustning räcker helt enkelt inte till.
Det här är förstås ett loppisfynd från en Facebook-grupp.

Bra saker:
  • Kan ta det lugnt idag i köket, för vi ska iväg till grannbyn på grillmat! Härligt!

  • Jordgubbarna har jag förberett till efterrätten. Superfina och goda, inhandlade i Jordas' torgstånd igår. Inte en enda gubbe behövde jag sortera bort. Sen lite glass till och så smaskelismaskens!
    För min del återstår nu endast att fixa grönsalladen och det är inte alls betungande. Nästyngsta sonen, som är grillmästare, har nog det tyngsta ansvaret.

  • När bisin min röjde i korridoren igår hittade han den här grå plastlådan längst under en stoooor tidningshög.

  • Och se så fina garner, som gömde sig i plastlådan! Sommaren är verkligen räddad nu! De där lila nystanen riktigt ropar på en virknål, eller hur? Jag vet till och med vad jag vill göra med dem. Kanske jag hinner börja på något nytt i övermorgon, så jag kommer igång med nästa projektomgång, KyJy2023.
    Jo, jo, jag vet att jag är galen och inte borde börja på nya projekt, för JyJy2023 är ännu till stor del ogjorda. Kanske jag hinner få ett projekt ännu färdigt i natt, vem vet? Eller så tar jag det bara lugnt och njuter.
Önskar er alla en RIKTIGT SKÖN MIDSOMMAR!


Inga kommentarer: