söndag, april 09, 2017

Äggigt

- Man kan få påskägg till efterrätt, sa far i huset idag och kastade lystna blickar på mina påskägg.
- Vems ägg talar du om nu, frågade jag med sylvass stämma.
- Aj, nej, tydligen inte, suckade far i huset besviket.

Självklart kommer han att få en liten bit och något småägg härifrån, fattas bara annat. Men jag tycker att vi åtminstone kan vänta till påsken, inte sant?
De här äggen fick jag i måndags av snälla kursdeltagare. Tack! 
Inkommande vecka är det endast två dagar kvar med undervisning. Efter det blir det en massa annat, som skall göras, kursplanering, 70 årsfest osv, osv. Saknar redan nu undervisningen. Kanske jag kan hålla någon liten extra kurs i maj? :)
Men, nu vet jag inte hur jag skall hinna med allting, för jag bestämde mej idag för att starta en ny hobby, fågelskådning! Man skall försöka känna igen 100 olika arter under detta Finland 100 år jubileumsåret. Sa jag inte att allting går att förvandla till 100 års firande? :)
Idag har jag åtminstone sett en Rödhake. Den skall skrivas in i min fågeltabell, eller borde jag kanske hellre skriva i ett häfte? Ett litet häfte är ju enklare att bära med sig än att få tag på sin exceltabell på datorn.


#blogg100_2017_40

Inga kommentarer: