torsdag, mars 07, 2019

Barnvantar med indisk tumkil

Vet ni vad? Jo, det snöar ute! Och jag som vill ha barmark... snart blir jag otålig. Och vet ni vad man kan göra då? Nå, jo handarbeta förstås!

På Sticklägret började jag ju på ett par barnvantar. Dem fick jag äntligen färdiga i lördags. I tisdags var morfar i huset och hälsade på lilla M och då fick hon sina vantar. Vantar och handskar är inte riktigt hennes grej. Nej, helst skall de små händerna vara bara så att man kan greppa en massa saker. Med handskar eller vantar på fungerar det inte alls lika bra.

Garn: Nalle Taika från Novita
Åtgång: 32 g
Stickor: Nr 2, 75 och 3,25

Fotot är taget av dottern, för jag hade så bråttom att skicka iväg vantarna att jag glömde fota själv!

2 kommentarer:

Viola sa...

Vackra färger, ullhandskar är bäst för kalla dagar.

Inge sa...

Tack!