onsdag, mars 13, 2019

Liten och stor

I kväll var det dags för kursavslutning i grannkommunen i den bästa av byar. Snyft! Vad ska jag nu göra på onsdagskvällarna härefter? Sticka kanske? Eller hälsa på min hulda moder?

Som tack fick jag helt fantastiska goda bröd, Liten semla (fralla i Sverige) och stort jästbröd. Så superduper gott. Schhh! Jag har gömt bröden i frysen, men säg inget åt morfar i huset. Han är så förundrad:
– Varför ger dom en present åt dej? Du får ju lön.
Det har inte slagit honom att min insats uppskattas?

När jag tog locket från den här lådan, då tyckte han att jag har världens bästa jobb:
– Det är inte alla som kommer hem med goda fastlagsbullar, konstaterade han.
Att jag har världens bästa jobb har jag ju vetat redan länge!

Ett stort tack för den fina gåvan och för aktivt kursdeltagande! Hur skulle jag klara mej utan er?

Inga kommentarer: