lördag, mars 30, 2019

Social lördag

Dagsprogrammet var solklart för mej i morse då jag kravlade ur bädden vid halvåtta-tiden. Först få igång en tvättmaskin och sedan sticka ett par sockor färdigt. Lätt, som en plätt, tänkte jag. Men, men... sen hann verkligheten i kapp. Jag har varken hunnit med tvätt eller stickning. Nej, jag har varit social hela dagen. Och det är ju en jätteviktig uppgift det med, eller hur?

Jag var alltså iväg i morse till min hulda moder tillsammans med minstingen. Vi pratade och pratade och det är härligt att umgås med dem båda.
Mitt på dagen fick han bråttom och skulle iväg hem till sitt och då bytte jag sällskap till morfar i huset och den äldsta. Vi körde iväg till stan och hälsade på i servicehuset. Där tillbringade vi givande och spännande eftermiddagstimmar. Före vårt besök hann jag till torget för att köpa fisk och rågbröd. Lokalt, hälsosamt och gott!

Dagens födelsedagsjubilar har vi firat med att äta upp Presenten!
Stort grattis på födelsedagen! I sommar när vi träffas blir det kaffe/te med dopp, inte sant?

Och nu, nu tänker jag sätta mej ner och sticka, så det så!
Tvätten får lov att vänta till i morgon!
 
Ha en riktigt skön fortsättning på lördagskvällen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint att presenten smakade er! Kaffe med dopp kommer att bli muummmsss..

Inge sa...

Joo, varmt välkommen!