söndag, mars 10, 2019

Kulturell idag igen!

Vet ni vad? Jo, i morse då jag slog upp korpgluggarna så snöade det igen!!! Visst kan man bli tokig?
Nu kunde man ju tro att jag skulle tycka att det var ju kul, för då kan man sitta inne och sticka. Men icke, sa Nicke. Jag vill ju sitta ute på balkongen...

Idag vet ni var jag iväg till en nästan fullsatt ungdomslokal och lyssnade på utrikeskorrespondent Kerstin Kronvalls föreläsning om hennes jobb och tid i Ryssland. Intressant och givande. Medan jag lyssnade besökte morfar i huset och den äldsta sonen min hulda moder.

Kronvall har gett ut en bok på finska om människor, som bor vid gränsen. Men lugn, bara lugn. Jag köpte inte den. Jag ska ju inte ha flera böcker. Men också den här hamnar på min att-läsa-lista.

Önskar er alla en bra start på den nya veckan!

Inga kommentarer: